dimarts, 23 d’octubre del 2012

Comencem a preguntar-nos sobre com plantar la nostra planta...



Conèixer algunes de les característiques del nostre objecte d’estudi és important perquè els alumnes tinguin una petita orientació d’allò  que van a  estudiar, a conèixer, a experimentar... Creiem que amb algunes de les característiques més rellevants de la planta ja tenim suficient per poder començar a treballar.

 A partir del què ja saben de la planta després del treball de les seves característiques i treballant a partir de les idees prèvies sobre el rave podem fer que pensis el com plantar la llavor i el que es necessita per fer-ho. És a dir, podríem plantejar en un principi una pregunta de caràcter descriptiu com: què creieu que necessitem per plantar una llavor? A partir del que els alumnes vagin contestant anirem buscant que es qüestionen sobre: la llavor creix sola? necessita aigua? necessita llum?, perquè?, què necessita per viure i créixer?

Aquestes qüestions ens ajudarien per orientar a l’alumne cap a un model d’ésser viu que necessita unes condicions mínimes per poder viure i créixer. A partir d’un diàleg entre mestre i alumne intentaríem descobrir aquestes condicions i necessitats de qualsevol planta, i d’aquesta en concret.


A partir d’aquí i com a conclusió del diàleg establert entre mestre i alumnes podríem proposar a l’aula fer diferent experiments amb diferents plantes amb diverses condicions de vida. Plantaríem una planta a un lloc amb foscor, una altre no la regaríem tant... amb aquest experiment paral·lel podem comprovar d’una forma molt més directa què necessita la nostra planta per viure, i si no te aquests requisits què passa amb ella... 




Aquestes són les llavors que hem utilitzat per fer la nostra observació


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada