Conèixer algunes de les característiques del
nostre objecte d’estudi és important perquè els alumnes tinguin una petita
orientació d’allò que van a estudiar, a conèixer, a experimentar...
Creiem que amb algunes de les característiques més rellevants de la planta ja
tenim suficient per poder començar a treballar.
A
partir del què ja saben de la planta després del treball de les seves
característiques i treballant a partir de les idees prèvies sobre el rave podem
fer que pensis el com plantar la llavor i el que es necessita per fer-ho. És a
dir, podríem plantejar en un principi una pregunta de caràcter descriptiu com:
què creieu que necessitem per plantar una llavor? A partir del que els alumnes
vagin contestant anirem buscant que es qüestionen sobre: la llavor creix sola?
necessita aigua? necessita llum?, perquè?, què necessita per viure i créixer?
Aquestes qüestions ens ajudarien per orientar
a l’alumne cap a un model d’ésser viu que necessita unes condicions mínimes per
poder viure i créixer. A partir d’un diàleg entre mestre i alumne intentaríem
descobrir aquestes condicions i necessitats de qualsevol planta, i d’aquesta en
concret.
A partir d’aquí i com a conclusió del diàleg establert entre mestre i alumnes podríem proposar a l’aula fer diferent experiments amb diferents plantes amb diverses condicions de vida. Plantaríem una planta a un lloc amb foscor, una altre no la regaríem tant... amb aquest experiment paral·lel podem comprovar d’una forma molt més directa què necessita la nostra planta per viure, i si no te aquests requisits què passa amb ella...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada