dilluns, 19 de novembre del 2012

Què ha degut passar?

Després d'haver passat varies setmanes des que vam plantar les llavors, la nostra planta ja ha creixut i de ben segur que ja hi podríem trobar raves petits si les treguèssim de sota terra. En una de les observacions ens trobem que la planta té alguna cosa diferent i ens sembla molt interessant treballar-ho amb els infants. Com podem observar a la fotografia algunes de les fulles del rave estan trencades i això ens serveix per debatre que ha pogut passar. 




El nostre objectiu és que els alumnes, mitjançant l'observació, puguin arribar a una conclusió i trobar sentit al que ha pogut passar. En un principi deixaríem que els nens exposessin allò que creuen que ha pogut passar. Aquesta part és molt important per nosaltres perquè hem de tenir en compte les explicacions que dóna cadascú, sempre que tinguin un perquè. És un dels procediments que ens servirà als mestres per avaluar l'activitat. En tot cas, el mestre o la mestra sempre anirà formulant preguntes que els ajudi a pensar i a obrir la mirada. 

Si ens fixem una mica més ens adonem que la causa que hi hagi aquestes fulles trencades pot ser degut a què un altre animal se les ha menjat. Dins al test hi trobem una papaterra! És una d'aquelles situacions que ens ajuden a introduir nous conceptes, en aquest cas el terme d'ecosistema i interrelació entre els diferents individus. 

En el concepte d'ecosistema que volem introduir l'ésser viu ha d'estar integrat en unes condicions concretes i amb interacció amb els altres individus. D'aquesta manera els nens faran una mirada de complexitat i de interdepèndencia entre tots els ésser que viuen en un mateix lloc. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada