Com hem vist a les últimes entrades, en el cas del rave la part de la planta que ens mengem és l'arrel però no sempre és així. Després d'haver estudiat les diferents parts que pot tenir una planta els nens ja poden ser capços d'identificar d'una hortalissa la part de la planta que és.
Per treballar aquesta part podríem recuperar el treball plàstic que hem fet sobre les parts de la planta i tot observant-ho donar exemples d'hortalisses que ens mengem segons la part. Alguns dels exemples podrien ser els següents:
- L'arrel: pastanaga, rave...
- Llavor: pèsol, fava...
- Fulla: bledes, enciam, espinacs...
- Tija: espàrrecs, api...
- Tijes subterrànies: patata, ceba...
- Fruit: tomàquet, pebrot, carbassó...
Aquests exemples poden ajudar als infants a entendre que els vegetals no són tots iguals i que els humans hem utilitzat d'ells tot allò que ens ha servit per alimentar-nos. Una altra manera de fer aquesta activitat seria portar diferents hortalisses i veure les semblances que tenen per identificar quina part de la planta és. Aquesta metodologia ajudaria als infants a saber utilitzar els coneixements que ja tenen per reconèixer aquella part de la planta en concret. Els infants raonarien el per què diuen que és aquella part de la planta i no és una altra. Aquest raonament ens pot ser útil als mestres per veure els coneixements assolits durant el projecte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada