Com hem vist a les
últimes entrades, en el cas del rave la part de la planta que ens mengem és
l'arrel però no sempre és així. Després d'haver estudiat les diferents parts
que pot tenir una planta els nens ja poden ser capaços d'identificar d'una
hortalissa la part de la planta que és.
Per treballar
aquesta part podríem recuperar el treball plàstic que hem fet sobre les parts
de la planta i tot observant-ho donar exemples d'hortalisses que ens mengem
segons la part. Alguns dels exemples podrien ser els següents:
- L'arrel:
pastanaga, rave...
- Llavor: pèsol,
fava...
- Fulla: bledes,
enciam, espinacs...
- Tija: espàrrecs,
api...
- Tiges
subterrànies: patata, ceba...
- Fruit: tomàquet,
pebrot, carbassó...
Aquests exemples
poden ajudar als infants a entendre que els vegetals no són tots iguals i que
els humans hem utilitzat d'ells tot allò que ens ha servit per alimentar-nos.
Una altra manera de fer aquesta activitat seria portar diferents hortalisses i
veure les semblances que tenen per identificar quina part de la planta és.
Aquesta metodologia ajudaria als infants a saber utilitzar els coneixements que
ja tenen per reconèixer aquella part de la planta en concret. Per exemple,
podríem portar a la classe un pebrot, un enciam y una patata acabats de collir
de l’hort. En grups haurien de decidir quina part ens mengem. Quan ja tinguessin aquests
c0nceptes més o menys assolits podríem fer una visita al mercat més proper a l’escola
i en unes fitxes ja fetes haurien d’anotar totes les plantes classificades en: L'arrel, llavor, fulla, tija o tiges i fruit segons la part que ens mengem.
Els infants
raonarien el per què diuen que és aquella part de la planta i no és una altra.
Aquest raonament ens pot ser útil als mestres per veure els coneixements
assolits durant el projecte i saben diferenciar bé les diferents parts de la planta.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada